Aftellen naar Afrika

Nog vijf nachtjes slapen en dan is het zover! Zaterdag vertrek ik voor zeven weken naar Afrika om vrijwilligerswerk te doen. Nog twee dagen werken, nog één vaccinatie en natuurlijk nog alles inpakken. Ik heb bijna geen ruimte meer op tafel, omdat die vol ligt met spullen die uiteindelijk allemaal in een backpack moeten passen. Dat gaat vast lukken. Ik ben van plan om zo min mogelijk mee te nemen. De meeste spullen zijn in Afrika natuurlijk ook gewoon te koop en ik moet ruimte overhouden om op de terugweg souvenirs mee te kunnen nemen.

Mijn reis begint in Livingstone, Zambia. Daar ga ik werken op de Linda Community School. Wat er daar precies van mij verwacht wordt, zal ter plekke pas duidelijk worden. Ik zal vooral de lokale docenten ondersteunen, kinderen helpen met Engels of andere vakken, spelletjes spelen, noem maar op. In Zambia verblijf ik in een gastgezin, zodat ik midden in het Afrikaanse leven terecht zal komen. Ik kom in huis bij een vrouw, haar dochter en drie kleinkinderen. Een pak stroopwafels en Nederlandse souvenirtjes staan al op mijn lijstje om voor ze mee te nemen. Iemand nog leuke suggesties?

Na vier weken in Livingstone reis ik door naar Zimbabwe. Daar ga ik bij het Chipangali Wildlife Orphanage werken, in de buurt van Bulawayo. Dat is een opvang voor wilde dieren. De bedoeling is dat de dieren weer worden uitgezet in het wild, maar als dat niet mogelijk is, blijven ze in Chipangali. Ik ga daar onder andere eten klaarmaken, dieren voeren, hokken schoonmaken en helpen bij voorlichtingslessen op scholen.

Ik ga natuurlijk niet alleen maar werken in Afrika. Op mijn vrije dagen kan ik excursies boeken om de omgeving te verkennen en de cultuur op te snuiven. In Zambia zit ik vlak bij de Victoria Watervallen en er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om op safari te gaan. Een uitstapje naar bijvoorbeeld Botswana kan ook. Er zijn meer vrijwilligers aanwezig, zowel uit Nederland als uit andere landen, dus hopelijk kunnen we samen dingen ondernemen.

Afgelopen weekend ontving ik een spontane donatie om nog iets extra’s te kunnen doen op mijn vrijwilligersprojecten. Zo kan ik bijvoorbeeld lesmateriaal aanschaffen voor de school, de kinderen wat cadeau doen of iets doneren aan een van de vele andere projecten in de stad. Als jij ook graag iets wil bijdragen, neem dan even contact met me op.

Reacties

Reacties

Marta

Veel succes Anja! Geniet van je reis en houd ons op de hoogte! :)

Marja

Anja is zondag aangekomen op plaats van bestemming. Ze heeft een goede reis gehad en werd volgens planning opgehaald op het vliegveld in Livingstone. Nu kan het echte avontuur beginnen!

Anita

Hallo Anja, Zo te lezen zit jij nu op je bestemming en zal er al kennis gemaakt zijn,
Voor een ieder daar een avontuur toch?
Geniet van jou ervaringen en bericht jij ons daar over ( gelegenheid daar?)
Top groet!

Anita

Nog gefeliciteerd met jou Moeder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active