Afscheid

Nog een fijne Koningsdag allemaal! Ik wilde het vieren met een mooie foto van King Dash en Oranja, twee van de leeuwen hier, maar ze hadden er geen zin in.
Mijn tijd in Afrika zit er alweer op. Wat is het ongelofelijk snel gegaan! Morgen stap ik in het vliegtuig, maar ik zal nog even vertellen wat ik de laatste week heb gedaan.
Vorige week woensdag heb ik een rhino walk gedaan. We gingen te voet op zoek naar neushoors en die hebben we ook gevonden :) In het national park, Matopos, zijn we ook naar een grot met muurschilderingen geklommen en we hebben een bezoek gebracht aan de Chief. Die man is 87 jaar en de leider van een grote volksstam. Hij kon prachtig vertellen over het luipaard dat hij in zijn jeugd heeft gedood.
De dagen erna heb ik weer hard gewerkt. Heleen, de andere Nederlandse vrijwilliger, en ik hebben samen een konijnenverblijf opnieuw ingericht en de gaten in het hek gedicht, want anders zouden de konijnen als voer eindigen voor hun buren de varkens.
We hebben ook weer een hyenaverblijf schoongemaakt. Zondag is er namelijk een hyena verplaatst, zodat het mannetje en vrouwtje aan elkaar kunnen wennen en hopelijk later samen in een hok kunnen. Maar een hyena verplaats je natuurlijk niet zomaar even. Dus eerst moest Kevin, de baas, hem verdoven. Het eerste pijltje werkte niet, omdat de hyena te veel adrenaline in zijn lijf had van de stress dat er zo veel mensen om hem heen stonden. Gelukkig lukte het daarna wel en kon hij worden verplaatst.
Ik heb het lammetje Bo ook nog twee nachten op mijn kamer gehad. Overdag is ze bij de andere schapen en krijgt ze elke 2-3 uur de fles, maar de nachten zijn nog te koud voor haar.
Maandag stapten Heleen en ik al vroeg in de bus naar Vic Falls. Ik had 'de rook die dondert' al vanuit Zambia gezien, maar wilde de watervallen ook graag vanuit Zimbabwe zien. Alhoewel, zien... Er is zo veel mist dat je de watervallen amper ziet, maar je hoort en voelt ze wel!
We hebben daar ook een elephant encounter gedaan. Ik kon de olifanten aaien, een stukje met ze lopen en vervolgens voeren. Ontzettend leuk om te doen!
Verder hebben we een safaririt in het donker gemaakt en een dinner cruise op de Zambezi, de rivier tussen Zimbabwe en Zambia. Daar kwamen we tot mijn verbazing een andere boot tegen met een aantal mensen die ik in Zambia had leren kennen! Een van hen heeft morgen vanaf Johannesburg dezelfde reis terug naar NL als ik.
Mijn laatste dag vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan. Eerst nog een ochtendje gewerkt, waaronder de lammetjes wegen, en 's middags heb ik alle dieren bezocht voor wat laatste foto's en knuffels.
Ik zou nog wel langer willen blijven, want er is hier zo veel te zien en te doen! Dus ik moet maar een keer teruggaan.

Reacties

Reacties

Anita

Alweer voorbij die mooie droom, maar jouw verhalen en foto`s en gedachten blijven hangen.
dit was een leuke meereis voor ons, even in een andere wereld.
Geniet nog van alles op de reis en terugweg naar huis en wie weet wat er nog komen gaat met de tijd.
Groetjes van ons!!

Sanne Kerckhoffs

Hoihoi jij kent mij niet, maar ik zag dat jij ook op chipangali geweest bent. Ik ben er ook in 2012 geweest! nu heb ik mijn stempel vanuit het paspoort nodig van bulawayo, maar deze is erg onduidelijk! nu is mijn vraag of jij toevallig een goede foto hebt van de stempel? en deze misschien op facebook naar mij zou kunnen sturen? :)

Mijn facebook is:

https://www.facebook.com/sanne.kerckhoffs

Groetjes Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active