Avontuurlijke paasdagen en Zimbabwe

Door een onverwachte terugkeer naar Nederland is het alweer even geleden dat ik iets op deze blog heb gezet.
Inmiddels ben ik in Zimbabwe aangekomen, maar er valt eerst nog een hoop te vertellen over mijn laatste dagen in Zambia.
In het paasweekend ben ik met 7 anderen op een tweedaagse safari geweest in het Chobe National Park in Botswana. We moesten een rivier over om de grens over te steken en vanaf die rivier kan je vier! landen zien (Zambia, Zimbabwe, Botswana en Namibië). We begonnen met een bootsafari, waarbij we vooral veel nijlpaarden hebben gezien. 's Middags in de safari-auto duurde het een tijdje voor we echt wat te zien kregen. Die impala's en ander leeuwenvoer heb je na een tijdje ook wel gezien. Maar uiteindelijk hebben we olifanten, giraffen, apen, buffels en op grote afstand leeuwen gezien.
De overnachting was een avontuur. We sliepen per twee in een tent en hadden alleen onze telefoonzaklampen als licht. De wc was een gat in de grond met daarboven een soort stoelframe met een wc-bril erop. Door de krappe tent eromheen en de duisternis was het een uitdaging om niet met je voet in het gat te stappen!
De volgende dag hebben we een prachtige zonsopgang gezien, maar het duurde weer erg lang voor we iets anders tegenkwamen dan impala's en koedoes. Tot we een olifant aan de waterkant zagen staan die ging badderen. Ik denk dat we daar zeker een kwartier hebben zitten kijken. Later zagen we ook nog een kudde olifanten met jonkies. We hoopten steeds ook nog een nijlpaard op het droge te zien en dat is gelukt.
Door alle verhalen die we van anderen hadden gehoord, waren we enigszins teleurgesteld dat we niet meer hebben gezien, maar toch was het een geslaagde safari.
Tweede paasdag zijn we met een groepje naar de Victoria Falls geweest om te bungeejumpen. Ik heb de volledige 'Big Air experience' gedaan: bungeejump, gorge swing en zipline. De meesten zullen de filmpjes en foto's al voorbij hebben zien komen. Het was ontzettend gaaf! Zou het zo weer doen.

Vandaag ben ik aangekomen in Zimbabwe. Ik heb een korte rondleiding gehad en mag de rest van de dag bijkomen van de reis. Morgen ga ik echt kennismaken met de dieren en hoor ik wat voor werk ik zoal ga doen. Er zijn hier nu maar twee andere vrijwilligers, dus ik heb lekker een eigen kamer. Er valt verder nog niet zo veel te vertellen over dit project, dus wordt vervolgd...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active